از «نه به مسعود» تا «نه به احمد»/ آیا دنیامالی انتخاب پزشکیان است؟!

سیدمهدی فاطمی
کد خبر: ۱۲۵۳۷۹۱
|
۲۵ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۷:۱۶ 15 August 2024
|
6366 بازدید
|
۳

از «نه به مسعود» تا «نه به احمد»/ آیا دنیا مالی انتخاب پزشکیان است؟!

شگفتانه‌ی لیست وزرای معرفی شده مسعود پزشکیان به مجلس، احمد دنیامالی به عنوان وزیر پیشنهادی  ورزش است. دنیامالی همان چهره جنجالی رشته قایقرانی و نماینده مردم انزلی در مجلس است که در جریان مبارزات انتخابی به نفع جریان رقیب فعالیت داشته و پست معروفش در شبکه ایکس پر بازدید شده بود. او در آن پست علیه مسعود پزشکیان نوشته بود؛

«نه به دولت مرعوب،

نه به دولت مسدود

سلام بر دولت کار آمد و پیشرفت»

حالا و با انتخاب مسعود پزشکیان به عنوان رئیس جمهور منتخب، این چهره فعلاً به عنوان وزیر ورزش دولت چهاردهم معرفی شده است که البته زمزمه‌هایی جهت تغییر این نام به گوش می‌رسد.

اینکه مسعود پزشکیان از تفکرات مخالف خود در جهت پیشرفت کشور و اصلاح امور بهره گیرد، اتفاقی خوب و پسندیده است اما به کارگیری کسی که اختلاف نظرش با منتخب ملت به این شدت باشد قطعاً منطقی و قابل توجیه نیست.

سابقه احمد دنیامالی در ورزش ایران به رشته قایقرانی و باشگاه ملوان خلاصه می‌شود. تعلیق فدراسیون قایقرانی ایران از سوی فدراسیون جهانی حاصل دوران ریاست ۹ ساله او بر فدراسیون قایقرانی ایران بوده است. کوچ و مهاجرت قهرمانان این رشته سابقاً مدال‌آور هم یکی از همان دستاوردهای این حضور تلقی می‌شود.

در دوران ریاست دنیامالی در ملوان هم این تیم قدیمی و ریشه‌دار طعم تلخ سقوط به لیگ دسته اول را چشیده و باوجود اینکه تنها تیم نظامی لیگ برتر بوده و فرصت استفاده از ستاره‌های بزرگ تیم‌های دیگر به عنوان سرباز را به طور رایگان داشته است، هیچگاه عنوانی دندان‌گیر و در خور شأن فوتبال گیلان به دست نیاورده است. ملوانی که یکی از پر افتخارترین تیم‌های جام حذفی ایران بوده و از قدیمی‌ترین تیم‌های ایران محسوب می‌شود. ملوان و تماشاگران منحصر به فردش که در توصیف تعصب‌شان به قوی سپید انزلی ساعت‌ها می‌توان گفت و نوشت.

معرفی این نماینده مجلس به عنوان وزیر ورزش به مجلس شورای اسلامی با انتقادات و مخالفت بسیاری از اهالی ورزش و حتی غیر ورزشی‌ها مواجه شده است. منتقدین اعتقاد بر این دارند که معرفی دنیامالی احتمالاً یک هماهنگی بین دو رئیس قوه بوده تا دولت چهاردهم شانس بالایی برای کسب رأی اعتماد حداکثری از مجلس داشته است. چنانچه چنین چیزی حقیقت داشته باشد، باید به حال ورزش و جوانان کشور گریست! چراکه توافق صورت گرفته نشان از جدی گرفته نشدن ورزش توسط بالاترین مراجع اجرایی کشور دارد.

وزیر ورزش باید فردی از جنس ورزش و مورد وثوق رئیس جمهور باشد تا در اتخاذ تصمیمات مهم با پشتوانه حمایت رئیس دولت گام بردارد. وزیری که هنوز رد «نه به دولت مرعوب و نه به دولت مسدود-ش» پاک نشده چگونه می‌تواند در برنامه دولت چهاردهم نقش مثبت و مؤثری داشته باشد؟!

تور تابستان ۱۴۰۳
بلیط هواپیما
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۱۸ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۵
کاشک زودتر این اشتباه بزرگ را جبران کنند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۳۱ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۵
شنیدین که میگن فلانی باپنبه سر میبرد؟حکایت این پیشنهاد است
منتظر عزلش باشید اونوقت سمت های اولی اش را هم از دست داده است
ناشناس
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۲۱:۴۲ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۵
دولت سیزدهم چیکار کرد؟!!! حتی یک دونه ورزشگاهی که چمن مناسب داشته باشه وجود نداره. یعنی اون قسمت بدردنخور اسب زین شده به مردم رسید
برچسب منتخب
# دولت چهاردهم # اسماعیل هنیه # مسعود پزشکیان
قیمت امروز آهن آلات
نظرسنجی
با انتقال پایتخت ایران از تهران ...